Některé informace o hře které by vás mohly zajmat.

Úvod

Hrady bych určitě zařadil do žánru RTS strategií i když se hodně liší od těch klasických RTSek jaké známe. Při návrhu hry jsme se inspirovali u her typu Arcomage nebo ACD. Ale ten základní námět je z naší hlavy. Cíl hry je jednoduchý, musíš zničit hrad soupeře a svůj hrad udržet nezničený. K dispozici máte několik druhů jednotek(vojáky, střelce, katapulty) které můžete posílat na soupeřův hrad. Ke zničení soupeře můžete také použít jedno z 8 kouzel, které ovšem získáváte až postupem do dalších kol. Do hry jsme taky zabudovali několik vylepšení jako třeba náhodné události, bonusy, výzkum a počasí.

O vývoji

Na hře sem začali dělat někdy kolem 05.02.05 a skončili jsme někdy v listopadu 2005 takže na hře jsme dělali něco kolem 7-8 měsíců. Již na začátku vývoje jsme si řekl že by hra měla být tzv. „rychloprojekt“ a chtěli jsme ji dokončit do 2-3 měsíců. Projekt se ale neskutečně prodloužil a hlavně díky předělávání celé grafiky hry a taky velké části enginu. Myslím jsi že to prodloužení vývoje hodně hradům pomohlo a že se nám podařilo udělat docela zábavnou hru na pár hodinek.


Scr. Jak to vypadalo na začátku a na konci po grafické stránce.

Podrobnosti o hře :

Jednotky

Na začátku můžeš nakupovat jen vojáky, další postupně s nákupem dalších budov. Každá jednotka má danou svou sílu, životy, rychlost a cenu. Cena se také odvíjí podle počtu jednotek, které má hráč koupené. Síla a životy odvíjí podle počtu budov pro rekrut jednotek. Platí čím víc budov tím větší síla a více životů dané jednotky. Poslední vlastnost rychlost můžou ovlivnit jenom mágové.
Lehká jednotka
Základní cena : 500
Základní síla : 17
Základní životy : 700
Základní Rychlost : 20
Rekrutovací budova : Kovárna
Popis : Bojová jednotka, s velkou rychlostí a odolností. Nikdy neustupuje.

Těžká jednotka
Základní cena : 750
Základní síla : 24
Základní životy : 900
Základní Rychlost : 15
Rekrutovací budova : Zbrojnice
Popis : pomalejší bojová jednotka s velkou silou. Nikdy neustupuje.

Lučišník
Základní cena : 1000
Základní síla : 35
Základní životy : 200
Základní Rychlost : 15
Rekrutovací budova : Střelnice
Popis : Střelecká jednotka. Při kontaktu s bojovou jednotkou ztratí část životů a ustupuje.

Katapult
Základní cena : 2000
Základní síla : 20
Základní životy : 200
Základní Rychlost : 15
Rekrutovací budova : Dílna
Popis : Střelecká jednotka kterou je třeba štítovat jednotkou nebo hradbami, protože má málo životů. (stejně jako lučišníky ). Při kontaktu s bojovou jednotkou ztratí část životů a ustupuje.

Mág
Základní cena : 400
Základní síla : 0
Základní životy : 150
Základní Rychlost : 15
Rekrutovací budova : nemá
Popis : Hodně levná jednotka bez síly a s málo životy. Její uplatnění spočívá v tom že zvyšuje rychlost všem svým jednotkám, a taky jednotky uzdravuje.

Trol
Základní cena : 500 many
Základní síla : 350
Základní životy : 7000
Základní Rychlost : 15
Rekrutovací budova : nemá
Popis : Speciální jednotka která se vyvolává kouzlem.


Ekonomické budovy

Budovy slouží pro lepší budování ekonomiky. Záleží na taktice každého hráče jestli bude kupovat jenom doly nebo jenom chrámy. Hráč může nakupovat třeba jenom kamenictví a potom jestli má výzkum tržiště, může kameny směnovat za zlato.
Zlatý důl
Cena : 1000zlt, 400kam
Efekt: +7 zlata za kolo
Popis : přidává zlato

Kamenictví
Cena : 800zlt, 200kam
Efekt: +4 kameny za kolo
Popis : přidává kamení

Chrám
Cena : 3000zlt, 2000kam
Efekt: +2 mana za kolo
Popis : přidává manu

Vědecké centrum
Cena : 5000zlt, 4000kam
Efekt: +0.2 bodu za kolo
Popis : přidává vědecké body, aby se body započítali do celkových musíš dané kolo vyhrát

Obrana hradby
Cena : 1000zlt, 3000kam
Efekt: hradby +100 (jednorázově)
Popis : zvýší obranu hradby o 100 jednotek(maximálně na 400)

Vojenské budovy

Vojenské budovy slouží pro budování armády. Zase platí pravidlo, že není dobré stavět všechny budovy ale jenom ty, které se hodí pro hráčovu taktiku. Stejně jako u vojáků platí, čím víc budov stejného typu tím větší cena. Dole je uváděna cena za první budovu.
Kovárna
Cena : 500zlt, 600kam
Rekrut : Lehká jednotka
Plus za další budovu : 5 síla, 100 životy

Zbrojnice
Cena : 1000zlt, 600kam
Rekrut : Těžká jednotka
Plus za další budovu : 5 síla, 140 životy

Střelnice
Cena : 2000zlt, 600kam
Rekrut : Lučišník
Plus za další budovu : 25 síla, 50 životy

Dílna
Cena : 2000zlt, 600kam
Rekrut : Katapult
Plus za další budovu : 5síla, 200 životy

Náhodné události

Náhodné události ovlivňují běh hry. Některé jsou kladné a jiné zase záporné, ze všech událostí které hráči padnou ve hře se na konci kola udělá statistika štěstí.
Zemětřesení
Popis: je šance na spadnutí jedné vojenské budovy.

Vichřice
Popis : všechny jednotky jsou zpomalené na ½ své rychlosti.

Mor
Popis : hráč nemůže nakupovat jednotky.

Magická bouře
Popis : odčerpá hráči část many.

Požár
Popis : hráči shoří jedno kamenictví (jenom pokud má 3 a více kamenictví)

Banditi
Popis : banditi ti úplně vyplení jeden důl na zlato (jenom pokud má 3 a více)

Zlato
Popis : přidá hráči X zlata, kde X závisí na daném kole

Kamení
Popis : přidá hráči X kamení, kde X závisí na daném kole

Mana
Popis : přidá hráči X many, kde X závisí na daném kole

Výzkum

Ve výzkumu jsou důležité výzkumné body protože za ně jsi můžete pořídit jednotlivé výzkumy, které často můžou rozhodnout boj. V každém úspěšně dohraném kole získá hráč určitý počet výzkumných bodů a taky od daného kola je možné kupovat budovu Vědecké centrum která přidává hráči výzkumné body. Body se přidávají stejně jako třeba zlato nebo kamení, ale jenom do 100 bodů. Body dostáváš ale pouze pokud jsi ještě dané kolo nevyhrál.

Obdržené výzkumné body za výhru 1. 50 2. 100 3. 200 4. 200 5. 300 6. 250 7. 250 8. 300 9. 250 10. 250 11. 1000 12. 0



Klávesové zkratky

Klávesové zkratky jsou jenom pro kouzla. Co jednotlivá kouzla znamenají jsi můžete přečíst v nápovědě ve hře.

A - kouzlo Přidat suroviny S - kouzlo Ohniva koule D - kouzlo Vystaí zásob F - kouzlo Zpomalení G - kouzlo Dračí úder H - kouzlo Zapomnětlivost J - kouzlo Boží ochrana K - kouzlo Vyvolání příšery



Technické informace

Hra je psaná v C++ s využitím OpenGL.
Ve hře byly použity i další knihovny :
fMod – knihovna pro zvuk. www.fmod.org
Glew – Knihovna pro extensions. http://glew.sourceforge.net/
FreeImage – Knihovna po práci s obrázky. http://freeimage.sourceforge.net/
FreeType Font – Knihovna pro texty. http://freetype.sourceforge.net/index2.html

Všechny modely jsou dělány v 3D studio MAX, textury jsou focené a následně upravené v Photoshopu 7. Videa byla vytvořena v cinema 4D.